Sila klik

Thursday 24 January 2013

Karnival Sri Aman 2013




Salam.
Sempena dengan 43 tahun penubuhannya dan 15 tahun penempatan di Sri Aman, Batalion Ke 13, Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) akan menganjurkan Karnival Sri Aman 2013. Karnival akan berlangsung dari 25 Januari hingga 27 Januari 2013. Karnival yang bertemakan "Tentera Mendokong Aspirasi Rakyat", merupakan sebahagian daripada tanggungjawab sosial kepada masyarakat setempat demi kesejahteraan dan pembangunan negara.

Penganjuran yang julung-julung kali diadakan adalah usaha Batalion Ke 13, RAMD untuk menyahut seruan kerajaan bagi menyemarakkan muhibah dan perpaduan di kalangan masyarakat majmuk selaras dengam pembentukan Gagasan 1Malaysia. Di samping sebagai nilai-tambah produk pelancongan, adalah diharapkan agar Sri Aman lebih dikenali oleh masyarakat luar.

Karnival yang akan berlangsung selama 3 hari bermula pada 25 Januari 2013 menyediakan berbagai aktiviti untuk pengunjung. Antaranya ialah:
  • Kawad dan Pameran Ketenteraan
                           
    Di samping Kawad Pasukan, juga akan diperlihatkan  Kawad Pasukan Beruniform Sekolah.
  • Pameran Korporat dan Gerai Niaga
Pelbagai gerai jualan akan disediakan di tapak karnival.
  • Pertandingan dan Sukan Rakyat
    Pertandingan Futsal, Tarik Tali dan Paintball akan diadakan.
  • Konsert dari Artis Terkenal.
    Ali XPDC, Adi MENTOR, Adrewson Ngalai dan Sima CAT FM

Datanglah beramai-ramai ke Kompleks Sukan Sri Aman untuk memeriahkan Karnival Sri Aman 2013. Datang jangan seorang, datanglah beramai-ramai bawa sahabat handai dan sanak saudara. Eratkan tali silatulrahim di tapak karnival sambil mempromosikan Bandar Sri Aman sebagai destinasi pelancongan.


Entri berkaitan:

No comments:

Post a Comment